Adwords arbejdsopgaver uddybning

Hvis du ikke har læst PPC boost opfølgning, så vil jeg anbefale, at du læser dette først.

Når jeg arbejder med adwords, så kommer der løbende “strøtanker”.

For ikke at bliver forstyrret af disse tanker, så har jeg et regneark åbent, hvor jeg skriver forskellige “must have” opgaver ind på de respektive faneblade løbende. Der kan selvfølgelig være ting, som skal gøres her og nu, men ofte kan det bedre betale sig, at man skriver det ned og laver det efterfølgende.

Nye varer Siger sig selv
For dyre kampagner Der kan være mange grunde
For dyre søgeord Opdel, test og endeligt ekskluder hvis nødvendigt.
Tilføj søgeord Gennemgang af søgeudtryk – udeluk, tilføj og opret nye annoncegrupper. Tænk både i brede søgninger, eksakte match og søgeordssætninger.
Ekskluderingslister Oprettelse af nye ekskluderingslister og tilføj til kampagner
Landingssider Optimering af landingssider – måske mangler nogle af de “for dyre søgeord”
Annoncer beat the best Lav en eller to nye annoncer til hver gruppe og slet tilsvarende antal annoncer
Retargeting Siger sig selv
Placeringsannoncer Find relevante sider med adsense og målret displayannoncer efter siderne.
Konkurrenters annoncer Søg på gode søgeord og se hvad dine konkurrenter skriver
Søgeords analyser Find nye varianter af top 50 – 100 søgeord
Sæson kampagner Hos Cykelpartner: Grundig gennemgang af cykellygter, konfirmationsgaver, pigdæk, børneartikler til jul m.m.
Annoncer med høj bounce rate Find fejl i annoncer – dårlig brug af keywords – fejlmatch af søgeord
Døde links a – k Dette punkt kan gøres meget smartere http://www.webanalytiker.dk/2013/09/27/find-og-fjern-dode-adwords-links/
Døde links l – å  Dette punkt kan gøres meget smartere http://www.webanalytiker.dk/2013/09/27/find-og-fjern-dode-adwords-links/
Døde links producenter  Dette punkt kan gøres meget smartere http://www.webanalytiker.dk/2013/09/27/find-og-fjern-dode-adwords-links/
Analytics dashboard adwords Find alarmerende fejl fra widgets på de forskellige dashboards
Brede søgeordslister Del annoncegrupper op og læg meget brede søgeord for sig selv og byd lavt. Juster evt budprisen op på resten.
Smalle søgeordslister I annoncegrupper med enkelte søgeord med mange søgninger – tag eksakte søgninger ud og læg dem for sig selv. Test om de performer bedre
Ekskluder søgeord Tjek for fejlmatch fra Google. Tilføj eksakte match og søgeordssætninger Lav evt. negative lister.
Undersidelinks Tjek performance på nuværende undersidelinks, lav nye og test.
Målgrupper Tjek performance på forskellige målgrupper. Opret evt nye målgrupper og test.
Displayannoncer Displayannoncer på søgeord. Tjek performance, prøv nye søgeord, bannere m.m.
Mobilbud justering Adwords mobil justering
Long tail søgeord Tjek long tail søgninger og opret dem som søgeordssætninger. Disse kan sommetider godt tåle deres egen annoncegruppe og en høj klikpris.
Placeringer a-i Adwords gennemgang af placeringer
Placeringer j-s Adwords gennemgang af placeringer
Placeringer t-å Adwords gennemgang af placeringer
Quality score Tjek og ager på lav kvalitets score
utm koder Artikel kommer