Adwords gennemgang af placeringer

Jeg prøver hele tiden at holde en liste opdateret med mine vigtigste søgeord.

Dette er ikke de søgeord, som jeg har flest konverteringer på, men i stedet er det søgeord, som jeg tjener rigtig godt på.

Disse søgeord tjekker jeg løbende for at sikre, at jeg har de bedste annoncer og placeringer, så jeg ikke mister salg.

 

Adwords Auktionsindsigt

De fleste kender til brugen af søgeudtryk i Adwords, men der er mange, som ikke kender og benytter sig af auktionsindsigt.

 

Auktionsindsigt finder du samme sted som søgeordsudtryk.

Marker et søgeord. Vælg herefter oplysninger og vælg “valgt” under auktionsindsigt.

auktion

 

Herefter kommer der et skema frem, hvor du kan se, hvordan dit søgeord har performet i forhold til dine konkurrenter.

auktion1

 

Dette er et rigtigt godt værktøj både til at sikre sig en “første plads” men også til at opdage, hvis man er tæt på at miste den og til at få et overblik over, hvor stor konkurrencen er på et givet søgeord.

Skal man altid gå efter førstepladsen?

Hvis man som i ovenstående grafik har en konkurrent, som ligger med en placering som nr. 1, så kan man se hvem det er og derved bedre vurdere, om man skal gå efter første pladsen. I tilfældet herover er det en af de store supermarkedskæder, der ligger med en position på 1 og jeg ved derfor, at jeg ikke skal byde ordet op, da dette ikke bliver rentabelt for mig.