Web Analytics Wednesday – hvorfor bruge tid på det?

Så er det igen i morgen tid til at tage af sted til Web Analytics Wednesday (WAW) denne gang i Århus og da der er flere, som har spurgt mig til, hvorfor jeg deltager i arrangementer som dette, så kommer der her lige et par ord.

Den primære grund til at deltage

Den helt overordnede grund til at deltage er muligheden for at netværke og så kunne man jo være heldig, at det faldt et guldkorn af undervejs eller en nyhed blev afsløret.

Er der noget nyt at komme efter?

Mange af de oplæg som bliver kørt i morgen, dem har jeg allerede hørt, men sommetider dukker der et spændende nyt indlæg op og hvis der ikke gør, så hører jeg helt sikkert noget nyt, når jeg efterfølgende taler med andre fra branchen.
Hvis man gerne vil have noget ud af at bruge en aften på arrangement såsom WAW, så er det vigtigt, at man ikke sætter sig i bilen og kører hjemad, når det sidste oplæg slutter. Det netværk som kører efterfølgende, er noget af det mest givtige, som man får ud af aftenen.

Vær udadvendt

Hvis man gerne vil have et optimalt udbytte ud af et arrangement som WAW, så er det vigtigt, at man selv er udadvendt. Både i pausen og efter det sidste oplæg, er der mulighed for at skabe netværk. I mange situationer kan man være bange for at tage kontakt til andre, da man måske er lidt usikker på, om man har noget at snakke med dem om. I morgen til et arrangement som WAW, har du helt sikkert noget at snakke med de andre om. Andre kommer med samme interesse og med samme lyst til at skabe et netværk. Så hils på de forskellige mennesker og dette gælder også for dem, som holder oplæggene. Det er muligt, at de er lidt omsværmede, men hvis du har et fornuftigt spørgsmål, så svarer de fleste helt sikkert gerne på det.

Hvorfor er WAW gratis?

WAW er gratis fordi det er sponsoreret af forskellige virksomheder. Dette betyder med andre ord, at mange af de oplæg, som du hører til WAW handler om produkter, som du bare ikke kan leve foruden og som sponsorerne gerne vil sælge dig. Sponsorerne til WAW er dog firmaer, som arbejder med online marketing og analyse og derfor er der oftest tale om nogle meget relevante produkter, som dækker et behov, som SKAL dækkes indenfor online marketing.
Det kan være en rigtig god idé at høre disse oplæg, da de tager fat i nogle meget relevante problemstillinger, som man ikke nødvendigvis selv er opmærksom på. Sponsorerne er virksomheder der lever af at skabe relevante produkter og derfor er de også nød til at vide en hel del om de sidste nye trends, problemstillinger og løsningsmuligheder og jeg synes, at langt de fleste af dem, som jeg har hørt, har haft deres berettigelse.

Kort og godt.

En af de helt store fordele ved at deltage i WAW frem for mange andre arrangementer er, at det er kort og godt i flere henseender. Arrangement ligger om aftenen og man kan deltage uden at skulle tage fri fra arbejde en hel dag. Det holdes både i København og Jylland og man har derfor mulighed for at være med uden at skulle rejse en halv dag, uanset hvor man bor henne i landet.
Oplæggene er korte – hver taler har mellem 15 og 20 min til at komme med deres budskab. Så der er ikke plads til lange forklaringer eller søforklaringer. Dette gør at man hele aftenen igennem får leveret fakta i en lind strøm og hvis man skal sige noget negativt om det, så er det, at man skal dælme være vågen, hvis man skal have det hele med .

Jeg håber at der er nogen, som kan bruge dette indlæg til noget og at jeg ser jer til WAW eller et af de andre arrangementer, som jeg løbende deltager i .