Strukturerede uddrag i Adwords

Så er der endnu engang nye knapper at trykke på i Adwords. Eller rettere, der har faktisk været en ny knap et stykke tid, som hed ”strukturerede uddrag” og man har også kunnet oprette sine uddrag. Problemet har blot været, at i stedet for at knappen ikke kunne benyttes i Danmark, hvor udvidelsen ikke var rullet ud endnu, valgte Google denne gang blot at afvise de strukturerede uddrag uden begrundelse. Dette har givet en del grå hår i hovedet for flere brugere og helt sikkert også for supporten hos Google, hvor de har haft mange opkald fra frustrerede brugere, som ikke kunne forstå afvisningen.
Dette er nu et overstået kapitel, da produktet er blevet rullet ud i Danmark og derfor bliver ens uddrag ikke mere afvist. Så det er nu bare med at få gaspedalen i bund og benytte sig af muligheden for at opnå øget synlighed i søgeresultaterne – og helst inden konkurrenten gør det 😉
Hvis du gerne vil læse mere om det tekniske bag de strukturerede uddrag, så besøg Googles developerside.